نمایشگر جدید BOE

کمپانی BOE با به‌کارگیری فناوری MLED، یک نمایشگر شفاف جدید ساخته است که شفافیت و کیفیت تصویر بی‌نظیری دارد.

شکل - نمایشگر جدید BOE

نمایشگر جدید BOE ، مانند یک آینه جادویی عمل می‌کند

مانیتورهای جدید – کمپانی BOE با به‌کارگیری فناوری MLED، یک نمایشگر شفاف جدید ساخته است که شفافیت و کیفیت تصویر بی‌نظیری دارد.

نمایشگرهای شفاف، به تدریج در حال فراگیر شدن هستند. این دستگاه‌ها نه تنها محتوا را نمایش می‌دهند؛ بلکه نور را نیز از خود عبور می‌دهند و می‌توانید مثل شیشه، پشت آن‌ها را ببینید. اما مشکلاتی هم دارند که باید به تراکم پیکسلی پایین، روشنایی پایین و از همه بدتر، شفافیت تصویر پایین اشاره کنیم. ولی ظاهرا BOE توانسته با استفاده از فناوری MLED در نمایشگر جدید خود، بر این مشکلات چیره شود.

کمپانی چینی BOE یک پنل شفاف ۱۶ اینچی با روشنایی خیره کننده‌ی ۱۰۰۰ نیت و کنتراست ۱۰۰۰۰۰:۱ ساخته است.

پیاده‌ سازی یک آرایش پیکسلی جدید و سیم‌کشی هوشمندانه بین پیکسل‌ها، شفافیت فضای میان پیکسل‌ها را به ۹۰ درصد و میانگین شفافیت کل پنل را به بالای ۶۵ درصد رسانده است (یعنی ۶۵ درصد کل نور را از خود عبور می‌دهد).

هر چه فاصله بین پیکسل‌ها بیشتر باشد، می‌توان به شفافیت بیشتری هم رسید؛ اما این روی کیفیت تصویر، تاثیر منفی می‌گذارد. به نظر می‌رسد BOE این مشکل را هم حل کرده است؛ چون پنل ۱۶ اینچی کمپانی، رزولوشن ۲٫۵K دارد.

برای مقایسه، بد نیست بدانید که اوج کار شرکت ال جی LG ، ساخت نمایشگرهای OLED ( مانیتورهای اولد ) با شفافیت ۴۵ درصدی بود که اخیرا روی یک اتوبوس تور گردش شهری، درشهر بوسان کره جنوبی نصب شدند.

گفته می‌شود نمایشگر جدید BOE توسط شرکت TÜV Rheinland هم در حال تست است تا تاییدیه ایمنی چشم را کسب کند. برای این منظور، فاکتورهایی مانند میزان انتشار نور آبی، انعکاس نور، کنتراست و چشمک زدن تصویر مورد سنجش قرار می‌گیرد.

البته هنوز مشخص نیست که این نمایشگر، در چه زمانی و با چه قیمتی وارد بازار جهانی می‌شود.

BOE transparent monitor

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم