افزایش طول عمر تلویزیون ،با رعایت برخی نکات

رعایت برخی نکات می‌تواند به افزایش طول عمر تلویزیون منجر شود که در این قسمت ما به برخی از این نکات اشاره می‌کنیم:

افزایش طول عمر تلویزیون

تعمیرگاه تلویزیون سامسونگ

تلفن : ۶۶۷۱۶۶۰۱ – ۶۶۷۲۷۷۶۶-۶۶۷۰۸۵۰۰

افزایش طول عمر تلویزیون

رعایت برخی نکات می‌تواند به افزایش طول عمر تلویزیون منجر شود که در این قسمت ما به برخی از این نکات اشاره می‌کنیم:

۱-محل قرارگیری تلویزیون اهمیت زیادی دارد و نقشی تعیین‌کننده در افزایش یا کاهش عمر مفید این دستگاه دارد. این محل باید دور از سرما یا گرما باشد.

همچنین از قرار دادن تلویزیون در محلی که ممکن است رفت و آمد در آن نقطه زیاد باشد پرهیز کنید، زیرا شرایط آب وهوایی مختلف باعث از بین رفتن سیستم‌های داخلی تلویزیون می‌شود.

۲-از آنجایی که این روزها بیشتر تلویزیون‌ها باریک یا حتی فوق باریک هستند باید مراقب ضربه خوردن‌های آن باشید. هر ضربه محکمی که به تصویر تلویزیون برخورد کند باعث از بین رفتن یک پیکسل یا سوختن یک لامپ آن می‌شود. از این تلویزیون‌ها باید با دقت نگهداری کرد.

۳- بیشتر آسیب‌های وارده هنگام تمیز یا گردگیری به تلویزیون وارد می‌شوند. به همین دلیل باید هنگام تمیز کردن تلویزیون نکاتی را رعایت کنیم. برای پاک کردن صفحه نمایش از دستمال‌های مخصوص که معمولا درون جعبه تلویزیون هستند استفاده کنید.

دقت داشته باشید که هیچ آب یا ماده شوینده ای را نباید به صفحه نمایش بزنید. همچنین برای تمیز کردن تلویزیون نباید از دستمال‌های زبر که به صفحه نمایش آسیب می‌رسانند استفاده شود.

۴- از کنترل تلویزیون به دقت محافظت کنید، زیرا این روزها بسیاری از کارهای این جعبه جادو با استفاده از کنترل انجام می‌شود. محل‌های قرار دادن کنترل که کنار صندلی‌ها وصل می‌شوند خریداری کنید تا هر کنترل جای مخصوصی داشته باشد. همچنین اجازه ندهید تا فرزندان کوچک دست به آن بزنند؛ چرا که کار کردن بی جهت با دکمه‌ها باعث خراب شدن آن می‌شود.

۵- قابی را که دور صفحه نمایش وجود دارد همیشه با استفاده از دستمال‌های میکروفایبر به همراه چند قطره آب تمیز کنید. شما همچنین می‌توانید از هوای فشرده یا سشوار برای خارج کردن گرد و خاک از میان درزها استفاده کنید.

افزایش طول عمر تلویزیون

شکل- افزایش طول عمر تلویزیون

۶-گاه می‌توان با دستکاری در روشنایی تصویر تلویزیون‌های LED و LCD عمر تلویزیون‌ها را تغییر داد. حقیقت این است که هرچه روشنایی تصویر را بیشتر کنید، عمر تلویزیون کمتر شده و قبض برق شما پربارتر خواهد شد و برعکس….

البته در تلویزیون‌های پلاسما علاوه بر روشنایی تصویر، کنتراست نیز در عمر مفید تلویزیون‌ها موثر است؛ یعنی هر چه روشنایی تصویر و کنتراست در پلاسما کمتر شود باعث، افزایش طول عمر تلویزیون خواهد شد.

۷- به توصیه‌های غیر‌کارشناسانه برای افزایش روشنایی تصویر و… توجه نکنید. چراکه برخی ادعا می‌کنند با تعویض برخی قطعات یا تقویت آنها می‌توان باعث افزایش طول عمر تلویزیون شد، اما حقیقت این است که این راهکار تنها در مورد برخی تلویزیون‌ها قابل‌اجرا است.

به عنوان مثال، در تلویزیون‌های LCD می‌توان با تعویض لامپ‌های CCFL جان تازه‌ای به روشنایی تصویر بخشید، اما این کار را به شما توصیه نمی‌کنیم.

چراکه هزینه این کار کم نیست. علاوه بر این، پس از طی شدن عمر مفید تلویزیون، مسلما دستگاه شما قدیمی شده و ممکن است سایر قطعات آن نیز از کار بیفتند؛ بنابراین بهتر است برای خرید تلویزیون جدید اقدام کنید.

۸- از روشن گذاشتن مداوم تلویزیون خودداری کنید، زیرا روشن ماندن تلویزیون منجر به کاهش روشنایی تصویر و کاهش عمر آن می‌شود.

اگر مجبور هستید تلویزیون خود را روشن بگذارید و به هر دلیلی نمی‌خواهید آن را خاموش کنید، بهتر است یک صفحه مشکی را در آن نمایش دهید؛ زیرا نمایش یک تصویر ثابت روی تلویزیون، امکان هک شدن تصویر روی صفحه را زیاد می‌کند.

این اتفاق بیشتر برای پلاسما‌ها می‌افتد، ولی هیچ بعید نیست که برای تلویزیون‌های LCD و LED هم پیش بیاید.

۹-اگر تلویزیون شما سه بعدی است و دارای عینک‌های مخصوص نمایش تصاویر سه بعدی است حواستان به این عینک‌ها باشد. اگر چه می‌توانید در صورت آسیب دیدن عینک یک نمونه دیگر خریداری کنید، اما خرید این عینک‌ها موجب صرف هزینه مجدد برای شما می‌شود.

۱۰- حتما تلویزیون خود را از یک شرکت معتبر با خدمات پس از فروش شناخته شده و نام آشنا خریداری کنید. ‌خرید تلویزیون از فروشندگانی که نماینده نیستند و همچنین خرید از شهرهای مرزی ممکن است شما را دچار دردسرهای زیادی کند،

زیرا اکثرا تلویزیون‌هایی که به این شیوه و از این طرق خریداری می‌شوند با وسایل نقلیه غیر‌استاندارد جابه‌جا شده و به همین دلیل ممکن است دچار ایراداتی شوند.

در این صورت نیز به دلیل اینکه این تلویزیون‌ها توسط شرکت معتبری گارانتی نشده‌اند شما را به دردسر خواهند انداخت. پس حتی المقدور سعی کنید از خرید تلویزیون بدون گارانتی یا تلویزیونی که توسط شرکت معتبری گارانتی نشده است خودداری کنید. مریم عسگری


Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم