تلویزیون های هوشمند و سبک زندگی

تلویزیون های هوشمند با قابلیت‌های پیشرفته و نوآورانه خود توانستند سطح زندگی ما را متحول سازند، اما این محصولات چگونه با سبک زندگی امروز بشر هماهنگ شدند؟

شکل- تلویزیون های هوشمند و سبک زندگی

تلویزیون های هوشمند چگونه با سبک زندگی امروز بشر هماهنگ شدند؟

تلویزیون های هوشمند و سبک زندگی – تلویزیون‌‌ها، امروزه با اضافه شدن قابلیت‌های هوشمند نقشی فراتر از یک دستگاه نمایش و پخش محتوا را دارند. این جعبه‌های جادویی به عنوان یکی از مهم‌ترین اجزای خانه، می‌توانند با طراحی زیبا و عملکردی پیشرفته، حال‌وهوای تازه‌ای را به هر خانه و منزلی ببخشند.

موضوع مهم اما سبک زندگی متنوع و گوناگون افراد است که باعث شده تا دیگر تنها یک مدل یا سری خاص، برای هر خانه‌ای مناسب نباشد. به همین دلیل طی سال‌های اخیر شرکت سامسونگ با تجزیه‌ و تحلیل فرهنگ‌های متنوع و سبک زندگی متفاوت کاربران، طیف وسیعی از مدل‌ها و سری‌های جدید را عرضه کرده تا کاربران بتوانند تلویزیون مناسب خود را از بین گزینه‌های بسیاری انتخاب کنند.

سامسونگ به عنوان شرکتی که برای ۱۵ سال متوالی رهبر بازار جهانی تلویزیون را بر عهده دارد، متعهد است با ارائه محصولات نوآورانه، «شرایط عادی بهتر» را در زندگی واقعی کاربران ایجاد کند.

تلویزیون های هوشمند برای تمایز سبک زندگی

امروزه کاربران، زمان زیادی را با تلویزیون‌ خانه خود می‌گذرانند. برای همین انتخاب تلویزیونی که با سبک زندگی فردی آنها همخوانی و تطابق داشته باشد، اهمیت زیادی دارد. مهندسان و طراحان سامسونگ در زمان توسعه محصول همواره به فلسفه این شرکت در تولید دستگاه‌ها که «احترام به اولویت‌ها و علایق همه کاربران» است، توجه ویژه دارند. این موضوع باعث شده تا مدل‌های جدید تلویزیون های هوشمند سامسونگ شاهد نوآوری‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف از طراحی پنل و صفحه نمایش تا تجربه کاربری و… باشیم.

با وجود این نوآوری‌ها و سری‌های جدیدی که سامسونگ عرضه کرده، دیگر نیازی نیست که کاربران سبک زندگی خود را برای تطابق با تلویزیون‌شان تغییر دهند. یکی از اولین عواملی که در طراحی تلویزیون‌ها مورد توجه و بررسی قرار گرفت، الگوهای متمایز سبک زندگی در نسل‌ها و فرهنگ‌های مختلف بود.

نتیجه این بررسی‌ها و تحلیل‌ها در نهایت منجر به طراحی و عرضه تلویزیو‌ن‌هایی شد که پاسخگوی طیف وسیعی از نیازها و سبک زندگی کاربران است.

مثلا تلویزیون های هوشمند The Sero سامسونگ با قابلیت نمایش محتوا به شکل عمودی و افقی به منظور رفع نیازهای نسل جدید کاربرانی تولید شد که خواهان دیدن محتوای تلفن همراه خود در صفحه بزرگ تلویزیون‌ها هستند.

در ادامه این روند تلویزیون های هوشمند The Frame سامسونگ با طراحی نمادین برای جلب رضایت افرادی که به دنبال زیبایی هر چه بیشتر اتاق‌ها و خانه خود هستند، ساخته شد. صفحه نمایش این تلویزیون‌ها دارای قابلیت نصب دیواری بدون فاصله است و مانند یک قاب نقاشی یا اثر هنری روی دیوار می‌نشیند تا نیازهای افراد برای داشتن یک اثر هنری خلاقانه در محیط زندگی را برطرف کند. سری فریم سامسونگ روش‌های نوآورانه‎ای را برای مرتب‎سازی و نمایش آثار هنری در اختیار کاربران می‌گذارد و آنها می‌توانند آثار هنری را بر اساس رنگ، ترکیب‎بندی و غیره مرتب کنند. این تلویزیون همچنین‎ اطلاعات بسیار متنوعی را درباره آثار هنری و هنرمندان ارائه می‌دهد.

پروژکتور The Premiere یکی دیگر از محصولات سامسونگ است که تجربه سینمایی پیشرفته و جدید را به خانه‌ها می‌آورد. The Premiere اولین پروژکتوری است که به فناوری لیزر سه گانه مجهز بوده و تصاویر را با کیفیت ۴K نمایش می‌دهد. پروژکتور The Premiere با طراحی کوچک خود امکان جاگیری در انواع چیدمان‌های خانه را به راحتی دارد.

برای مشاهده تلویزیون در حیاط خانه‌ یا فضاهای باز مثل بالکن هم سامسونگ، تلویزیون های سری The Terrace را طراحی و عرضه کرده است. The Terrace تلویزیونی مخصوص فضای باز است که به همراه یک ساندبار در دسترس علاقه‌مندان به تماشای تلویزیون در حیاط خانه قرار گرفته است. این تلویزیون در برابر نفوذ آب و گرد‌ و غبار مقاومت بالایی دارد و از صفحه نمایشی باکیفیت برای ارائه تجربه بصری چشم‌نواز و عالی برخوردار است.

مجموع این تلویزیون‌ها به منظور توسعه تجربه سرگرمی‌های خانگی ارائه شده‌اند.

تلویزیون های هوشمند و سبک زندگی- بزرگتر بهتر است

همه‌گیری بیماری و برقراری فاصله اجتماعی باعث شده تا بسیاری از جنبه‌های زندگی افراد مثل کار، آموزش، بازی، سرگرمی و… شکل مجازی و آنلاین به خود بگیرد.

از آنجایی که کاربران در این شرایط ساعات بیشتری را نسبت به قبل در خانه‌ها هستند، تلویزیون‌ها کاربردی فراتر از نمایش فیلم‌ها و سریال‌ها پیدا کرده‌اند و به دریچه‌ای برای ارتباط کاربران با دنیای مجازی تبدیل شده‌اند.

با توسعه سرویس‌های VOD، دسترسی کاربران به محتواهای باکیفیت هم ساده‌تر شده و داشتن تلویزیون‌های بزرگتر و هوشمندتر طرفداران بیشتری پیدا کرده است. در سال ۲۰۲۰ کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند که فروش‌ تلویزیون‌های با صفحه نمایش بیش از ۷۵ اینچ و با وضوح ۸K به ترتیب ۲۲ و ۱۱۸ درصد افزایش یابد.

سامسونگ با در نظر گرفتن این روند، مدل‌های QLED خود را در ابعاد متنوع ۸۵، ۷۵، ۶۵ و ۵۵ اینچ طراحی و عرضه کرد تا کاربران گزینه‌های بیشتری برای انتخاب تلویزیون مناسب خود داشته باشند.

در کنار آن ارتقای کیفیت صدا و تصویر تلویزیون‌ها هم مورد توجه قرار گرفت و سری‌های جدید با حداکثر وضوح تصویر (۸K) و فناوری‌های صوتی جدید ساخته شدند.

در زمینه توسعه تجربه صوتی کاربران، فناوری پیشرفته ردیابی اشیا یا OTS (Object Tracking Sound) به کار گرفته شد. در این فناوری صدای سوژه‌ها هماهنگ با حرکات آنها پخش می‌شود تا تماشاگران سطح جدیدی از صدای پویا، سه بعدی و فراگیر را بشنوند.

در فناوری OTS به کمک نرم افزارهای هوش مصنوعی، حرکات سوژه‌ها تشخیص داده می‌شود و از طریق بلندگوهای تلویزیون و بدون نیاز به دستگاه‌های جانبی صداهای مربوط به سوژه‌ها از قسمت‌های مختلف بلندگوهای تلویزیون پخش می‌شود.

برای ارتقای عملکرد تلویزیون‌ها در زمان نمایش بازی‌های ویدئویی نیز سامسونگ با AMD همکاری کرد تا اولین تلویزیون‌های صنعت سرگرمی با قابلیت پشتیبانی از Freesync Premium Pro در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد. تلویزیون های هوشمند سری Neo QLED و QLED 2021 سامسونگ با برخورداری از مجموع این تلویزیون‌ها تحول بزرگی در صنعت‌ سرگرمی‌های خانگی رقم زدند.

تلویزیون های فوق بزرگ

علاقه‌مندان به تلویزیون‌های فوق بزرگ امروزه می‌توانند نمایشگرهای دلخواه خود را با کیفیت تصویر عالی و چشم‌نواز در خانه‌‌ها و اتاق‌ها داشته باشند. تلویزیون‌های ۱۱۰ اینچی سری MICRO LED سامسونگ یکی از این محصولات است که برای اولین بار تجربه‌ای شبیه یک تلویزیون را در اختیار کاربران می‌گذارد

این سری از تلویزیون های فوق بزرگ سامسونگ از نور ال‌ای‌دی‌های میکرومتری استفاده کرده و به این ترتیب نوردهی از پشت و فیلترهای رنگ مورد استفاده در نمایشگرهای سنتی در آنها حذف شده است. با استفاده از بیش از ۲۴ میلیون ال‌ای‌دی که هر کدام به صورت جداگانه کنترل می‌شوند، این تلویزیون رنگ و روشنایی کاملا شبیه به شرایط طبیعی را تولید می‌کند و با داشتن طراحی موسوم به Monolith توانسته به نسبت نمایشگر به بدنه ۹۹ درصد برسد. طراحان سامسونگ قابلیت‌ تلویزیون‌های هوشمند را به این سری جدید اضافه کردند تا کاربران از نمایشگر فوق بزرگ MICRO LED بیشترین استفاده را بکند. از جمله قابلیت Multi View که امکان تماشای همزمان چهار منبع تصویری را فراهم می‌کند.

سازگار با محیط زیست

سامسونگ مسیری را آغاز کرده است که در آن حفظ محیط زیست در تمامی عملیات‌های تجاری اولویت دارد. در حوزه تلویزیون هم این شرکت فعالیت‌های خود را با اهداف بلندمدت حفظ محیط زیست هماهنگ کرده است و در این مسیر قدم‌های موثری را برداشته است از جمله طراحی بسته‌بندی سازگار با محیط زیست، کنترل از راه دورهای خورشیدی و کاهش میزان تولید کربن با استفاده از مواد بازیافتی که در سری ۲۰۲۱ تلویزیون های سامسونگ دیده می‌شود.

تلویزیون های هوشمند ۲۰۲۱ سامسونگ مجهز به کنترل از راه دورهای خورشیدی با باتری داخلی هستند که با استفاده از نور داخل خانه یا نور محیط بیرون و یا کابل USB قابل شارژ مجدد است.

سامسونگ طراحی «بسته‌بندی اکوی» خود را که اولین بار برای تلویزیون های مدل ۲۰۲۰ لایف استایل استفاده شد در تمامی مدل‌های ۲۰۲۱ به کار گرفت. این راهکار سازگار با محیط زیست می‌تواند تا ۲۰۰ هزار تن در تولید جعبه‌های پسماندی در سال کاهش ایجاد کند.

چشم‌انداز سامسونگ با عنوان «نمایشگرها در همه جا و برای همه» علاوه بر ارائه برترین تجربه بصری به کاربران، تحقق آینده‌ای پایدار را دنبال می‌کند.

source

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم