کیفیت تصویر در تلویزیون های QLED

تلویزیون های QLED سامسونگ با کیفیت تصویر بالا و تولید حجم صد در صدی رنگ، یک پیشرفت بسیار مهم در صنعت تلویزیون محسوب می‌شوند. در ادامه به بررسی ویژگی‌هایی که کیفیت تصویر این سری تلویزیون را منحصربه‌فرد می‌کنند، می‌پردازیم.

کیفیت تصویر در تلویزیون های QLED سامسونگ

کیفیت تصویر در تلویزیون های QLED سامسونگ
تلویزیون QLED سامسونگ

نگاهی به حجم رنگ و کیفیت تصویر در تلویزیون های QLED سامسونگ

تلویزیون های QLED سامسونگ با کیفیت تصویر بالا و تولید حجم صد در صدی رنگ، یک پیشرفت بسیار مهم در صنعت تلویزیون محسوب می‌شوند. در ادامه به بررسی ویژگی‌هایی که این سری تلویزیون را منحصربه‌فرد می‌کنند، می‌پردازیم.

معرفی سری QLED تلویزیون های سامسونگ یک پیشرفت بسیار مهم به خصوص در زمینه کیفیت تصویر بود. تا قبل از ظهور این تلویزیون‌ها، باید میان اندازه بزرگ تصویر و کیفیت عالی، یکی را انتخاب می‌کردیم. اما با تولد تلویزیون های QLED سامسونگ ، صفحه‌هایی غول آسا با اندازه‌ای تا ۷۵ اینچ به دنیای نمایشگرهای خانگی وارد شد که کیفیت تصویر آنها حتی از بهترین تلویزیون‌های کوچک هم چشمگیرتر بود.
جالب اینکه این سری از تلویزیون های سامسونگ اساسا با ابعاد بزرگ و با شروع از ۵۵ اینچ عرضه شدند تا رویای همیشگی بسیاری از مصرف‌کنندگان در بردن پرده سینما به خانه خود را تحقق ببخشند.

کیفیت تصویر

قابلیت‌های تلویزیون QLED

در ادامه نگاهی داریم به برترین قابلیت‌های تلویزیون QLED که در کنار هم کیفیت آن را از همه نمونه‌های مشابه بسیار متمایز کرده تا جایی که تنها عنوان کیفیت QLED یا کیفیت Q می‌تواند به درستی سطح آن را نشان دهد.
حتما برای شما هم پیش آمده که در تلویزیون عادی‌تان وقتی روشنایی تصویر را از حد معینی بیشتر می‌کنید، رنگ‌های تصویر کدر شده و رنگ‌های نزدیک به هم دیگر قابل تشخیص نیستند.

این تفاوت نمایش رنگ در نور کم و نور زیاد مفهومی است که به آن حجم رنگ می‌گویند. یعنی وقتی تلویزیون شما یک شی را در نور پایین به رنگ قرمز جگری نشان می‌دهد هر چقدر هم که نور را بیشتر می‌کنید این رنگ نباید تغییر کند، توانایی که تلویزیون‌های عادی تاکنون به طور کامل از آن بهره‌مند نبودند.
حجم رنگ ۱۰۰ درصدی تلویزیون های QLED سامسونگ

تلویزیون های QLED سامسونگ اولین محصولات جهان بودند که توانستند حجم صد در صدی رنگ را تولید کنند. به این معنی که شما روشنایی تلویزیون را در هر مقداری که قرار دهید، رنگ تصویر با همان کیفیت و جذابیت اولیه نمایش داده خواهد شد.

جالب اینکه از طرف دیگر این تلویزیون‌ها توانایی تولید روشنایی تا ۱۵۰۰ نیت را دارند که در مقایسه با تلویزیون‌های معمولی بسیار بیشتر است.
ترکیب این دو توانایی در کنار هم باعث می‌شود شما بتوانید فیلم‌های مورد علاقه‌تان را در هر شرایط روشنایی محیطی، حتی زیر نور آفتاب هم با کیفیت و درخشندگی خارق‌العاده تماشا کنید.

البته تمایز و برتری تلویزیون های QLED سامسونگ صرفا به کیفیت تصویر آنها محدود نمی‌شود. کیفیت و زیبایی طراحی آنها باعث می‌شود تا مکملی چشم‌‌نواز برای هر سلیقه یا دکوراسیون باشند.

gadgetnews

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم