تلويزيون سامسونگ مدل ۴۰J6950

سامسونگ پرفروش‌ترین برند تلویزیون در جهان است که این مقام نشان‌ از کیفیت بالای تولیدات این شرکت کره‌ای دارد. این دستگاه مجهز به نمایشگر ۴۰ اینچی با رزولوشن فول‌اچ‌دی، تخت و قابلیت تصویر در تصویر است. سیستم صوتی آن شامل دو بلندگو با توان‌های ۱۰ وات و پشتیبانی از پخش صدای اچ‌دی هستند. رابط کاربری هوشمند، پردازنده ۴ هسته‌ای، گیرنده دیجیتال، DLNA و MHL ویژگی‌های اصلی آن را تشکیل می‌دهند. برای اتصال تجهیزات مختلف به ۳ USB، کامپوزیت، کامپوننت، پورت شبکه، خروجی هدفون، خروجی صدای دیجیتال و ۴ عدد HDMI دسترسی دارید. باتوجه به وجود رابط کاربری هوشمند، ریموت کنترل آن عادی است. امکان اتصال از طریق شبکه بی‌سیم و مصرف برق ۱۲۶ وات آن را تبدیل به دستگاهی کامل و باارزش می‌کند.

تلويزيون سامسونگ مدل ۴۰J6950

 تلویزیون سامسونگ مدل ۴۰j6950

صفحه نمايش : داراي صفحه نمايش ۴۰ اينچ LED از نوع تخت
تصوير : قابليت ارايه تصوير با کيفيت Full HD ، رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ و نسبت تصوير ۱۶:۹
صدا : داراي سيستم صوتي ۲ کاناله – تعداد بلندگوها: دو عدد با توان خروجي کلي ۲۰ وات – توان هر بلندگو: ۱۰ وات – سيستم‌هاي صوتي: Dolby Digital Plus¡ DTS Studio Sound ¡ DTS Premium Sound 5.1
امکانات           : داراي رابط هوشمند – پردازنده: چهار هسته‌اي – گيرنده ديجيتال – تيونر: DVB-T
درگاه هاي ارتباطي :  درگاه USB سه عدد – درگاه HDMI – کامپوزيت (Composite) – کامپوننت (Component) – قابليت اتصال بي‌سيم (Wi-Fi) – پورت شبکه (LAN) – ورودي آنتن – خروجي صداي ديجيتال
ريموت کنترل    : داراي ريموت کنترل عادي
ساير توضيحات :  عينک سه‌بعدي: – نوع پايه: روميزي – قابليت اتصال به ديوار – ابعاد تلويزيون بدون پايه: ۶٫۳ × ۵۳٫۶ × ۹۰٫۷ سانتي‌متر – وزن تلويزيون بدون پايه: ۷٫۸ کيلوگرم – ابعاد تلويزيون با پايه: ۲۸٫۸ × ۵۸٫۵ × ۹۰٫۷ سانتي‌متر – وزن تلويزيون با پايه: ۸٫۷ کيلوگرم –

ابعاد بسته‌بندي: ۱۴٫۲ × ۶۱٫۹ × ۱۱٫۵ سانتي‌متر – وزن بسته‌بندي: ۱۱ کيلوگرم- منبع تغذيه: AC 100-240V 50/60Hz – مصرف برق در حالت عادي: ۱۲۶ وات- مصرف برق در حالت آماده به کار: ۰٫۴ وات – اقلام همراه تلويزيون شامل – دفترچه راهنما – کابل برق

شکل- تلويزيون سامسونگ مدل 40J6950

مشخصات تلويزيون سامسونگ مدل ۴۰J6950

این روزها که زندگی ما به وسایل هوشمند و استفاده‌ از آن‌ها گره خورده، در خرید هر وسیله‌ای از جمله تلویزیون به دنبال گزینه‌ای هستیم که ضمن پاسخگویی نیاز ما، به روز و البته مقرون به صرفه باشد.

همین امر تولید کنندگان را واداشته تا هر ساله در کنار معرفی محصولات جدید، مدل‌های قبلی خود را با حذف ایراد‌های شایع، باز تولید ‌کنند. یکی از این تولید کنندگان سامسونگ است که با تکنولوژی پیشرفته و همه گیر خود در عرصه های مختلف تکنولوژی سهم گسترده‌ای از بازار لوازم الکترونیکی جهان را در دست گرفته است.

در سالی که گذشت محصولات صوتی و تصویری با استقبال خوبی مواجه شدند و شرکت سامسونگ توانست سهم بزرگی از فروش این محصولات را به خود اختصاص دهد.
بی‌شک طراحی اولین پارامتری است که در خرید هر کالایی به آن توجه می‌کنیم. این نکته در هر بار خرید وجود دارد و اهمیت آن بسته به نوع کالا تغییر می‌کند. به همین دلیل تولیدکنندگان تلویزیون برای زیبایی هرچه بیشتر محصولات خود تلاش می‌کنند تا با تنوع و زیبایی در طراحی، این توجه را برانگیزند.

در این میان سامسونگ هم بیکار نبوده و با طراحی این تلویزیون گام مهمی برداشته تا از رقبای خود عقب نماند. قاب تلويزيون سامسونگ مدل ۴۰J6950 که با رنگ مشکی یکدست آن را می‌بینید، بسیار باریک طراحی شده و به همین دلیل جذابیت تماشای تصاویر بیشتر شده است.

باید به این نکته توجه کرد که یکی از مشکلات بزرگ تولیدکنندگان تنوع در طراحی پایه‌ی تلویزیون‌هاست. تاکنون پایه‌های متنوعی طراحی و استفاده شده اما این تنوع در مقابل تعداد تلویزیون‌هایی که هرروز روانه‌ی بازار می‌شود قابل قیاس نیست. پایه‌ی این مدل ساده و درعین‌حال زیباست.

این پایه که حالت کمانی دارد، از دو قسمت مجزا تشکیل شده و با پیچ به هم محکم می‌شود. رنگ آن نقره‌ای در نظر گرفته شده تا با تضاد حاصل از رنگ قاب، زیبایی‌اش را به رخ بکشد.
شاید بزرگ‌ترین ایرادی که می‌توان به پایه‌ی آن نسبت داد، عدم امکان چرخش تلویزیون روی پایه باشد. البته سامسونگ این‌بار نیز در ساخت پایه برای تلویزیون‌های پیشرفته خود تلاش ویژه‌ای نموده است، به‌نحوی‌که در اولین برخورد متوجه دوتکه بودن پایه نخواهید شد و تنها خمیدگی کمان شکل جلوی تلویزیون را خواهید دید که به دلیل حس و حال فلزی خود بسیار چشمگیر است.

اما وجود این پایه را نیز می‌توان یکی از نقاط ضعف آن قلمداد کرد چراکه این پایه عرض زیادی دارد و شما برای این تلویزیون باید بیش از سایر تلویزیون‌ها به عرض میز تلویزیون خود اهمیت دهید.

این تلویزیون ضخامت بسیار کم و مناسبی دارد. اگر سری به پشت این تلويزيون سامسونگ مدل ۴۰J6950 بزنید متوجه می‌شوید که بدنه در این قسمت در عین استفاده از پلاستیک، بی‌کیفیت و یا کم کیفیت نیست و بسیار خوب ساخته شده است.

در پشت این قاب خوش‌ساخت، درگاه‌ها، ورودی کابل برق و کلید روشن کردن تلویزیون قرار دارد. قسمت پایین سمت راست، محل اتصال کابل برق دستگاه است و در سمت چپ درگاه‌های ارتباطی تلویزیون انجام می‌شود. این درگاه‌‌های در دو قسمت قرار گرفته‌اند؛ تعدادی در پشت تلویزیون و تعدادی در کنار آن. در طرف پایین سمت چپ هم کلید روشن کردن هم وجود دارد.
تلويزيون سامسونگ مدل ۴۰J6950 از تنوع درگاه‌های ارتباطی بهره می‌برد؛ سه درگاه‌های USB، چهار درگاه HDMI، ورودی و خروجی‌های کامپوزیت، کامپوننت، صدای دیجیتال، پورت شبکه LAN و Wi-Fi درگاه‌های این دستگاه هستند.

این تنوع به شما امکان می‌دهد تا بتوانید به محتوای موردنظرتان دسترسی داشته باشید. درگاه USB و HDMI شما را قادر می‌سازد تا به‌راحتی محتوای دلخواهتان را به تلویزیون متصل کرده و از آن لذت ببرید. همچنین صدای که این تلویزیون تولید می‌کند در حدود ۲۰ وات است که برای این مدل و این اندازه، صدایی مطلوب به نظر می‌رسد.

بااین‌حال اگر این مقدار صدا شما را راضی نمی‌کند، می‌توانید از طریق اتصال کابل صدای دیجیتال، صدایی قدرتمند و باکیفیت‌تر بشنوید. اما جذاب‌ترین بخش این قسمت، پورت شبکه LAN و Wi-Fi آن است. به لطف این دو درگاه می‌توانید در اینترنت به جستجو بپردازید و برنامه‌های مورد علاقه‌تان را نصب و استفاده کنید.

سیستم عامل این مدل هم مانند تلویزیون‌های سال قبل تایزن است. رابط هوشمند Smart Hub هم کار کردن با این سیستم عامل را برایتان راحت‌تر می‌کند. اسمارت هاب تجربه تازه‌ای از تماشای تلویزیون ایجاد می‌کند و شما ر ا قادر می‌سازد تا به برنامه موردعلاقه‌تان دسترسی پیدا کنید.

ازجمله‌ی امکانات تلويزيون سامسونگ مدل ۴۰J6950 می‌توان به تله‌تکست اشاره کرد؛ بیش از ۹۰۰ صفحه مجله که می‌تواند سرگرمی مناسبی برای شما باشد. مورد بعدی راهنمای الکترونیکی برنامه‌ها است که با نام EPG شناخته می‌شود و روی ریموت کنترل، کلیدی برای آن در نظر گرفته شده است. از این طریق قادر خواهید بود تا در هر زمان از برنامه‌های ساعات بعدی هر شبکه مطلع شوید. همچنین می‌توانید برنامه‌ای را که دلتان می‌خواهد ذخیره کرده و در زمان دلخواه و به تعداد دفعات نامحدود تماشا کنید.
سامسونگ بعد از ساخت ریموت کنترل نسبتا موفق خود که در سری‌های هوشمند ارائه شد دست به تغییر زده است. این کمپانی با توجه به ارزش خاصی که رقبا برای طراحی قائل بودند، در کنار تلویزیون‌های میان‌رده‌اش، ریموت کنترلی را عرضه می‌کند که ساده و در عین حال کاربردی است.

این کنترل خوش‌ساخت علاوه بر طراحی ارگونومیکش، می‌تواند قابلیت‌های صفحه‌ی هوشمند را به‌خوبی مدیریت کند. وقتی برای اولین بار ریموت را در دست می‌گیرید، هیچ پیچیدگی خاصی وجود ندارد و طراحی خوب دکمه‌ها به شا کمک می‌کند تا اختیار تلویزیون را در دست داشته باشید. طراحی رنگ‌ها، جای قرارگیری و عملکرد هر کلید که روی آن نوشته شده، همگی دست به دست هم داده‌ تا کار با تلویزیونتان آسان شود.

ریموت کنترل
نتیجه‌گیری
درمجموع می‌توان گفت که تلويزيون سامسونگ مدل ۴۰J6950 به‌عنوان یکی از تازه‌ترین تلویزیون‌های سامسونگ در کشور ما، در کنار قیمت مناسب و کیفیت تصویر قابل‌قبول، انتخابی مناسب است؛ هاب هوشمند در این تلویزیون، آن را به ابزاری کامل برای انتخاب و دسترسی به محتوای دیجیتال تبدیل می‌کند تا اینترنت یا شبکه‌ی خانگی با چند تنظیم ساده در دسترس باشد.

گرچه این تلویزیون نقاط ضعفی نیز دارد؛ به‌عنوان‌مثال غلظت رنگ‌ها بیش‌ازحد عادی است، اما کیفیت تصویر به نمایش درآمده جذاب به نظر می‌رسد. از دیگر مواردی که در خصوص ویژگی‌های تلویزیون می‌توان به آن اشاره کرد، تنوع درگاه‌های‌ ارتباطی‌ آن است که دسترسی شما به محتوای بیشتر را تسهیل می‌کند.

نقاط قوت

کيفيت ساخت بالا
تنوع درگاه‌هاي ارتباطي
داراي خروجي صداي ديجيتال
طراحی و کیفیت ساخت خوب
پورت‌های کامل
اتصال بی‌سیم
کیفیت مناسب تصویر
رابط کاربری هوشمند و پردازنده ۴ هسته‌ای

digikala

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم